חפש בבלוג זה

יום ראשון, 19 בינואר 2014

הנדסת אלקטרוניקה

הנדסת אלקטרוניקה
מטרה:

הנדסת אלקטרוניקה היא האחד הענפים הגדולים והמהירים ביותר בצמיחה. תחום זה מכסה מגוון רחב של יישומים בם אנו משתמשים מדי יום, ואשר הופכים את החיים שלנו לקלים ומהנים יותר, כגון טלביזיה, רדיו, מחשבים, תקשורת וכו. הם עוזרים לנו לראות, לשמוע ולתקשר על פני מרחקים עצומים ולעשות דברים מהר יותר. לאלקטרוניקה יש תפקיד מרכזי בשיפור פריון בתעשיות כמו נפט, אנרגיה, חקלאות ומגזרים נוספים אחרים של משק.

מהנדס האלקטרוניקה חייב למצוא פתרונות חדשים לבעיות המעשיות המשפיעות על חיי היומיום שלנו. מהנדס אלקטרוניקה יעבוד בצוות עם אנשי מקצוע אחר כדי לתכנן, לייצר, לייצר, לבחון ולפקח על הייצור של מוצרים ומערכות מורכבים כלומר ציוד אלקטרוני ורכיבים עבור מספר התעשיות, כוללים בתי חולים, תעשיית מחשבים, מערכות עיבוד נתונים אלקטרוניים לתקשורת ובהגנה וכו', הם יפקחו על ייצור ותהליכי ייצור ולפקח על התקנות ותחזוקה. מהנדסי אלקטרוניקה עובדים עם מעבדים, סיבים אופטיים,בתקשורת, טלביזיה, רדיו.

תעשיית האלקטרוניקה בהיותו ענף עתיר עבודה רבות מספקת הזדמנויות עבודה למחפשי העבודה המיומנים. ייצור מוגבר וביקוש על ידי הממשלה ועסקים עבור ציוד תקשורת, מחשבים ואלקטרוניקה צבאית יחד עם ביקוש צרכני ומחקר ופיתוח מוגבר על רובוטים וסוגים אחרים של אוטומציה תורמים לצמיחה של הזדמנויות תעסוקה בתחום. טעות נפוצה לחשוב היא שהחשמל ואלקטרוניקה הם זהים, אנשים רבים משתמשים במונחים לסירוגין, אבל יש הבדלים.

מהנדס אלקטרוניקה לרוב עובד עם רכיבים ותת מערכות המתאימים בתוך טלפונים סלולריים, נגני תקליטורים ומחשבים קטנים מאוד. אלקטרוניקה היא קבוצת משנה של השדה החשמלי, באמצעות זרימה המבוקרת של אלקטרונים לבצע משימה כגון פתרון משוואה או שליחת דפוסי קול ממקום אחד למשנו. לעומת זאת, מהנדס חשמל יתמודד עם מתח גבוה ומערכות גדולות, כמו ניתוב חשמל מגנרטורים לבתים ועסקים. חלק ממהנדסי החשמל מתמודדים עם ציוד ענק שדורש ציוד כבד נוסף כדי להעביר ולהתקין. חלק גדול מעבודתו של מהנדס חשמל הוא בעיצוב מערכות המספקות חשמל, כגון תכנית חלוקת הכח בתחנת רכבת או שדה תעופה.

לימודי הנדסה נוספים: לימודי הנדסת תעשייה וניהול / לימודי הנדסה כימית / לימודי הנדסת אלקטרוניקה / לימודי הנדסה אזרחית/בניין / לימודי הנדסה חשמל / לימודי הנדסת תוכנה / לימודי הנדסת ביוטכנולוגיה / לימודי הנדסת מכונות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה