חפש בבלוג זה

יום שני, 20 בינואר 2014

האם לימודי הנדסה מתאימים לי?

הנדסה היא תחום רחב מאוד עם סוגים שונים של עבודות הנדסיות הנעים בין המקצועות המסורתיים כמו הנדסת חשמל, תעופה, מכאנית, אזרחית וכימית, כמו גם תחומים לא מסורתיים או חדשים אחרים כמו מחשבים, תוכנה, הנדסת ביוטכנולוגיה, הנדסה ביו רפואית וסביבתית.

לפני שאתה מחליט אם לבחור או לא לבחור בלימודי הנדסה, עליך להבין תחילה מה היא הנדסה באמת?. מה מהנדסים עושים? האם יש לך "משיכה" לאחד מן התחומים? להיכן תוכל להגיע עם לימודי ההנדסה? במה הנדסה שונה ממדע או מתמטיקה? האם תוכל למצוא עבודה? ועוד ועוד.

 במסגרת לימודי ההנדסה תגלה כי ללא קשר לתחום ההנדסה שתלמד, הלימודים ישלבו ידע מתמטי ומדעי מתקדם כדי לפתור בעיות בעולם האמיתי. בסופו של דבר, מהנדסים הם פותרי בעיות. הם אלו שהופכים את חיי האנושות לחיים נוחים יותר. למשל, הבית או הבניין בו אתה מתגורר, המכונית בה אתה נוהג, מערכת כיפת ברזל, מערכת GPS שתדריך אותך להגיע למקום המבוקש כולם תוכננו על ידי צוות של מהנדסים.

ניתן גם לברר על תחומי ההנדסה השונים על ידי חיפוש ברחבי ​​האינטרנט(יש שפע של מידע ), בקרו במוסדות השונים ללימודי ההנדסה ובקשו לחומרי מידע על התחומים השונים בלימודי ההנדסה, כמו כן ניתן לקרוא מגזינים מדעיים וכו'.

כדי להתקבל לעבודה הנדסית הנך חייב להחזיק לפחות בתואר ראשון בהנדסה באחד מהמוסדות להשכלה הגבוהה בארץ ואשר מאושרות ע"י המועצה להשכלה גבוהה. בלימודי הנדסה כרוכים נושאים קשים כמו חדו"א, פיסיקה, אלגברה מורכבת, משוואות דיפרנציאליות ומגוון רחב של קורסים אחרים הקשורים לתחום ההנדסה אותו תרצה ללמוד. אל תתייאש מקושי הלימודים ואל תאפשר לקשיים אלה כדי למנוע ממך להצליח בלימודים. כל עוד תתמיד בלימודים ותשמור על משמעת עצמית אתה מסוגל להצליח.

 לימודי ההנדסה יעזרו לך לבנות את האופי והחוסן להם תדרש בהמשך הקריירה שלך. תואר ראשון בהנדסה יפתח עבורך דלתות שונות, כמו למשל, תוכל להחליט להמשיך לתואר שני או דוקטורט ולהיכנס למחקר ופיתוח או לתחום ההוראה בתחום ההתמחות שלך. תוכל להתחיל את הקריירה שלך על ידי ההצטרפות לשוק העבודה שבו תוכל לעבוד כמעט בכל ענף לגדול ולהתפתח בתוכו, אפשרויות פתוחות כמו, תכנון ועיצוב, תחזוקה, ניהול פרויקטים, ייצור, ניהול, וכו '.

חלק מהמהנדסים יעבדו מהמשרד וחלקם מחוץ למשרד, שאל את עצמך, האם אתה מעדיף עבודה במשרד או מחוץ למשרד או שילוב של שניהם יחדיו (למשל: מהנדס בניין).

זכור דבר חשוב: בוחרים את סוג התואר בהנדסה על פי משיכה/עניין ולא על פי דרישות השוק!!! 

שיהיה בהצלחה 

לימודי הנדסה נוספים: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה