חפש בבלוג זה

יום ראשון, 19 בינואר 2014

הנדסה כימית

הנדסה כימית
מטרה: מהנדס כימיה מיישם את העקרונות של הכימיה וזאת כדי לפתור בעיות הקשורות לייצור או שימוש בכימיקלים והביוכימיה. כמו כן עוסק מהנדס הכימיה בשיטות ובבדיקות שונות של מוצרי תעשייה ומוצרי לוואי בטיפול, ומפקח על הייצור. מהנדס כימיה יוכל לעבוד במגוון רחב של תעשיות כמו ייצור כימיקלים תעשייתיים, כמו הפקת אנרגיה, אלקטרוניקה, מזון, ביגוד, ונייר. הם גם עובדים בתחום בריאות, ביוטכנולוגיה, ושירותים עסקיים. מהנדס כימיה מחיל עקרונות של פיסיקה, מתמטיקה, הנדסה מכאנית וחשמלית, כמו גם כימיה. חלק ממהנדסי הכימיה עשויים להתמחות בתהליך כימי מסוים, כגון חמצון או פילמור. אחרים מתמחים בתחום מסוים, כמו ננו, או בפיתוח של מוצרים ספציפיים. הם חייבים להיות מודעים לכל ההיבטים של ייצור כימיקלים וכיצד תהליך הייצור משפיע על הסביבה ועל הבטיחות של עובדים וצרכנים. בעת תכנון מוצרים חדשים, מהנדסים כימיים עוברים תהליך של מספר שלבים. הצעד הראשון הוא באופן ברור כדי לציין את הדרישות הפונקציונליות של המוצר. שנית, המהנדס הכימי חייב לתכנן ולבדוק את המוצר. לבסוף, המהנדס חייב להעריך העלות של המוצר, אמינות והבטיחות. תהליך זה יצר הרבה מוצרים שימושיים וחדשניים..

במסגרת עבודתו יעסוק מהנדס הכימיה ב:

*ביצוע בדיקות לאורך שלבי ייצור, כדי לקבוע מידת שליטה במשתנים, כולל טמפרטורה, צפיפות, משקל סגולי, ולחץ

*פיתוח וכתיבת נהלי בטיחות לעובדים העובדים בסביבת ציוד או עובדים בקרבת מקום לתגובות כימיות שוטפות.

*לקבוע סדר יעיל יותר של פעולות, כגון ערבוב, ריסוק, העברת חום, זיקוק, וייבוש.

*הערכת עלויות ייצור והפקת דו"חות התקדמות של ניהול הייצור .

*פעילות ישירה עם עובדים הפועלים או העוסקים בבניית ושיפור קליטה, אידוי, או ציוד אלקטרומגנטי. *ביצוע מחקרי מעבדה של שלבים בייצורו של המוצר חדש ותהליך בדיקה מוצע במבצע בקנה מידה קטן, כגון מפעל/מתקן פיילוט.

*פיתוח תהליכים להפרדת מרכיבים של נוזלים או גזים או ליצור זרמים חשמליים באמצעות תהליכים כימיים מבוקרים.

*לערוך מחקר כדי לפתח תהליכי ייצור כימי חדשים ומשופרים.

*מדידת עיצוב ומערכות בקרה למפעלים כימיים המבוססים על נתונים שנאספו בניסויי מעבדה ובפעילות מפעל פיילוט.

*עיצוב ופריסת תכנית של ציוד.

לימודי הנדסה נוספים: לימודי הנדסת תעשייה וניהול / לימודי הנדסה כימית / לימודי הנדסת אלקטרוניקה / לימודי הנדסה אזרחית/בניין / לימודי הנדסה חשמל / לימודי הנדסת תוכנה / לימודי הנדסת ביוטכנולוגיה / לימודי הנדסת מכונות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה